Op vrijdag 19 november 2021, de 12de dag van een sit-in door verarmde boeren in Isfahan, demonstreerden tienduizenden mensen ter ondersteuning van het protest van de boeren tegen het watertekort en het plunderingsbeleid van het klerikale regime dat heeft geleid tot het opdrogen van de Zayandeh Rud rivier en tot de vernietiging van landbouw en veeteelt.

Het massale protest strekte zich uit over een groot gebied van de Zayandeh Rud rivierbedding. De demonstranten scanderen: …. “Als het water niet stroomt, zal Isfahan in opstand komen,” “Onze vijand is hier, ze liegen dat het Amerika is,” “Pas op voor de oproep van boeren tot opstand,” “Schande over de staatsradio en -televisie,” “Dood aan de onbekwame ambtenaar,” “Wij steunen de boeren,” “Geef Zayandeh Rud terug, laat Isfahan ademen.” “De boer sterft, accepteert geen vernedering,” “Isfahan sterft, accepteert geen vernedering,” “We zullen niet naar huis terugkeren tot er weer water in de rivier stroomt,” “Waar is mijn Zayandeh Rud rivier,” ” De Zayandeh Rud rivier is ons onvervreemdbaar recht,” en “Isfahani schreeuw, eis je rechten op”.

Uit vrees dat de opstand zich zou verspreiden naar andere delen van Isfahan en Iran, is het klerikale regime van plan de verspreiding van nieuws en foto’s van deze massale bijeenkomst te verstoren door het internet te verstoren en af te sluiten.