Blogger in hongerstaking, in protest tegen eenzame opsluiting van 8 maanden
Blogger Hossein Ronaqi is in hongerstaking gegaan. Hij is op 13 December 2009 gearresteerd. Hij is in hongerstaking gegaan tegen zijn verlengde verblijf in de isoleercel en tegen de druk op hem om een bekentenis af te leggen op een door de staat gerunde TV zender. Zijn moeder, Zoleikha Moussavi heeft gezegd dat dat Hossein onder hevige druk staat om een bekentenis af te leggen.









