Regime van Iran verbiedt burgers contact met westerse media en organisaties
5 januari 2010 - De isolatie en onderdrukking van de burgers in Iran wordt nog verscherpt. Nu is elk contact met 60 westerse organisaties verboden. Op de betreffende lijst staan gerenommeerde instellingen zoals de BBC.
De Iraanse leiding heeft haar burgers verboden contact te hebben met zo’n 60 westerse organisaties en talloze media. Alle op de lijst vermelde organisaties en media hebben een rol gespeeld bij de protesten tegen het regime, zei het ministerie van Veiligheidszaken dinsdag via de Iraanse media. De lijst omvat onder meer de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch, de Amerikaanse denktank Brookings en de non-profit organisatie George Soros Stichting.








